ATÖLYE DEMLİK

ATÖLYE DEMLİK

Bilginin Demlendiği Yer: Atölye Demlik

08.11.2024 64

   Atölye Demlik Projesi

  Okulumuzda yürütülen ''Atölye Demlik Projesi'' ile eğitim denkleminin vazgeçilmez bir unsuru olan öğretmenlerin, zengin bir dünya okuması yapabilmeleri, tüm yaşam görüşlerini kucaklayabilmeleri ve disiplinler arası düşünebilmeleri büyük önem taşımaktadır. Bu açıdan bilgiyi edinmenin en klasik yöntemi olan okumanın katkıları büyüktür. Bu noktadan hareketle, belirlenen ve okunan kitaplara ilişkin belirli bir metodoloji takip edilerek kitap analizlerinin yapılması amaçlanmıştır. 

   "Atölye Demlik Projesi", okunan kitaplara ilişkin öznel bakış açılarının ve değerlendirmelerin paylaşıldığı bir atölye çalışması niteliği taşımaktadır. Proje, farklı kitaplarda ele alınan konulara ilişkin fikir buluşmaları niyetiyle yola çıkmakta, paylaşılan bilgilerin ve farklı bakış açılarının, eğitimcilerin kişisel ve mesleki hayat yolculuklarına dahil edilmesini hedeflemektedir.

   Kadim kültür ve geleneklerde, çeşitli bitkilerden yapılan çaylar ve bu çayların sunumlarında çeşitli ritüeller kullanılagelmiştir. Dünya toplumlarında, çayların demlenme süreçlerinde farklı usul ve teknikler kullanılsa da, en temelde hammaddeyi attıktan sonra beklemek gerektiği ve bu bekleyişin anlamlı olduğu bilinmektedir. Çay demleme metaforundan hareketle, belirlenen kitaplar üzerinden fikirlerin buluşması, sentezlenen fikirlerin derinleşmesi ve nihayetinde yaşam gerçekliğine karışan, hayat bulan demlenmiş bilgilere dönüşmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle proje ismi “Atölye Demlik” olarak belirlenmiştir.

   Atölye çalışmalarının temelinde kitap analizleri yer alsa da, belirli aralıklarla film analizleri ve uzamsal analizlerle (belirli kültürel ve tarihi mekanlar ziyareti ve bu mekanlar üzerine yapılan analizler) çeşitlendirilmesi planlanmaktadır. Böylece proje, ana işleyişini kitap analizleri oluştursa da, diğer kültür-sanat-bilgi bileşenlerinin çıktılarıyla zenginleştirilmektedir.

   "Atölye Demlik Projesi", öğretmenlerin entelektüel ve mesleki gelişimlerine katkı sağlayarak, onların daha geniş perspektiflere sahip olmalarını ve eğitim süreçlerine daha bilinçli katkılar sunmalarını amaçlamaktadır. Projenin, eğitimcilerin yaşamlarına ve mesleki yolculuklarına değer katacak önemli bir çalışma olacağına inanıyoruz.

 

23-02-202423-02-202423-02-2024