Alanlarımız

Alanlarımız

Sırasıyla Okulumuzun Alanlarının Tanıtım İçeriklerini İnceleyebilirsiniz;

1: Halkla İlişkiler

2: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi

3: Grafik ve Fotoğraf

24.05.2024 3269

HALKLA İLİŞKİLER ALANI NEDİR?

 1) Halkla İlişkiler Alanının Amacı Nedir?

 Halkla ilişkilerin alanının temel amacı, kurum ve kuruluşların ilgili çevreleriyle olumlu ilişkiler kurmasını sağlayarak etkin ve verimli bir iletişim/etkileşim ortamı yaratacak öğrencileri mesleğe kazandırmaktır.

 2) Halkla İlişkiler Alanı'na Seçim Nasıl Ve Ne Zaman Yapılır? Kontenjanı Kaçtır?

 Adrese dayalı olarak İbrahim Turhan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesine gelen öğrenciler 9. sınıfta ders yılının başladığı ilk 2 hafta içerisinde Halkla İlişkiler Alanında öğrenim görmek istemeleri halinde tercihleri alınmak suretiyle e-Okul sistemi üzerinden yerleştirme işlemleri yapılır.

 3) Halkla İlişkiler Alanında Hangi Dallar Okutuluyor?

İbrahim Turhan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde Halkla İlişkiler alanında tek bir dal bulunmaktadır. Öğrenciler "Halkla İlişkiler" dalında öğretim görülmektedir.

 4) Halkla İlişkiler Alanında Dal Seçimi Ne Zaman Yapılıyor Ve Kontenjanı Kaçtır?

Dala yerleştirme işlemi 9. sınıfın sonunda e-Okul sistemi üzerinden yapılır. İbrahim Turhan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde Halkla İlişkiler Alanında tek dalda (Halkla İlişkiler) öğretim görüldüğünden sınıfını geçen öğrenciler 10. Sınıftan itibaren "Halkla İlişkiler Dalında" öğrenim görmeye devam etmektedirler.

 5) Halkla İlişkiler Alanında Hangi Dersler Okutuluyor?

Halkla İlişkiler Alanı olarak 9. Sınıfta Halkla İlişkiler ve İletişim, Halkla İlişkilerde Konuşma ve Yazma, Mesleki Gelişim, Ofis Uygulamaları derslerini,

10. sınıfta Halkla İlişkiler ve Organizasyon, Temel İletişim, Mesleki Metinler, Diksiyon ve Haberleşme Hukuku derslerini,

11.sınıfta Halkla İlişkiler Faaliyetleri, Kişiler Arası İletişim, Kurum İçi İletişim, Reklam ve Tanıtım Kampanyaları, Halkla İlişkilerde Kampanya derslerini,

12. sınıfta ise İşletmelerde Mesleki Eğitim derslerini vermekteyiz.

 6) Halkla İlişkiler Alanında İşletmelerde Mesleki Eğitim (Staj) Yapılıyor Mu?

 Evet. Halkla İlişkiler Alanında 12.sınıfta öğrenim gören öğrenciler eğitim/öğretim yılı suresince alana uygunluk gösteren iş yerlerinde haftada 3 gün günde 8 saat olmak üzere İşletmelerde Mesleki Eğitim (staj) yaparlar.

 7) Halkla İlişkiler Alanında Nerelerde İşletmelerde Mesleki Eğitim (Staj) Yapılıyor Ve İşletmelerde Mesleki Eğitim (Staj) Yerlerini Kim Belirliyor?

Öğrencilerimiz Halkla İlişkiler Alanında faaliyet gösteren bir işletmede Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin ilgili hükümlerine göre işletmelerde mesleki eğitimini (staj) yapar. İşletmelerde mesleki eğitiminin ders içeriği, bölgesel ihtiyaçlar, işletmenin faaliyet gösterdiği meslek alanı da dikkate alınarak okuldaki koordinatör öğretmenler (Meslek dersleri öğretmenleri) ve işletme yetkililerince belirlenir.

Halkla İlişkiler Alanındaki öğrencilerimiz; bankalarda, devlet kurumlarında, organizasyon şirketlerinde, ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili departmanları ile ticarî işletmelerin halkla ilişkiler birimlerinde çalışabilirler.

Ayrıca her türlü kuruluşun (kamu/özel) halkla ilişkilerle ilgili bölümlerinde çalışabilirler. Mesleğin oldukça geniş bir çalışma alanı mevcuttur.

 8) İşletmelerde Mesleki Eğitim Yapılırken Öğrencilere Sigorta Yapılıyor Mu?

 İşletmelerde Mesleki Eğitim (staj) yapan tüm öğrencilerimiz Kısa vadeli sigorta uygulamalarından olan "sağlık sigortası" kapsamında okulumuz tarafından sigortalı yapılırlar. Bu sigorta türünde öğrenciler Eğitim/öğretim gördükleri sürece sigortalı olarak değerlendirilirler. (Sağlık sigortası Emeklilik sigortası kapsamında değerlendirilmez)

 9) İşletmelerde Meseki Eğitim Yapılırken Öğrenciler Ücret Alıyor Mu?

İşletmelerde Mesleki Eğitim (staj) yaparken öğrenciler ilgili yıl için belirlenmiş olan brüt asgari ücretin net tutarı üzerinden Asgari Geçim İndirim tutarı indirilerek bulunan rakamın %30'u tutarında ücret alırlar. (2024 yılında öğrencilerin aldıkları aylık ücret 5100 Tl dir)

 10) Üniversiteye Giriş Sınavlarında(Yks) Hangi Alandan Sınava Giriliyor Ve Alan Dışı Tercih Yapılıyor Mu?

 Tercihlerde herhangi bir alan kısıtlaması yoktur. Öğrenciler alan dışı tercih yapmakta serbesttirler. Halkla İlişkiler Alanının devamı niteliğindeki bir bölümü tercih etmek isteyen öğrencilerin genel olarak SÖZEL puan türüne göre tercihte bulunmaları gerekmektedir.

 11) Üniversiteye Giriş Sınavlarında(Yks) Halkla İlişkiler Alanı Öğrencilerine Ek Puan Veriliyor Mu?

 Evet. Halkla İlişkiler Alanı öğrencileri aanlarının devamı niteliğindeki yüksek öğretim kurumlarını tercih etmeleri halinde puanları hesaplanırken ek-puan avantajından faydalanırlar.

 12) Üniversite Tercihlerinde Avantajlı Olan Bölümler Nelerdir?

 Halkla İlişkiler Alanı öğrencilerimiz aşağıda belirtilen 2 veya 4 yıllık bölümleri tercih etmeleri halinde ek- puan hesaplanmasından yararlanarak avantajlı duruma geçebilirler.

 • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

• Halkla İlişkiler ve Tanıtım

• Gazetecilik

• Sinema ve Televizyon

• İletişim Tasarımı

• Grafik

• Fotoğrafçılık ve Kameramanlık

• Basın Yayın Teknolojileri

• Marka İletişimi

• Görsel İletişim

• Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği

• Rekreasyon Yönetimi alanlarında eğitimlerine devam edebilmektedir.

 

ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI NEDİR?

Okul öncesi eğitim programı hazırlama, öz bakım becerileri, yetersizlik türleri ve kaynaştırma, oyunu gelişim alanları ve etkinliklerde kullanma, oyuncak hazırlama, kostüm hazırlama ve yüz boyama çalışmaları, çocukla etkili iletişim kurma, özel eğitimde öz bakım, özel eğitim programı hazırlama, yetersizlik türleri ve eğitimi ile ilgili bilgi, becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

 

1-) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanının amacı nedir?

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

 

2-) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanının hedefleri nelerdir?

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi sektörü, çalışan kadın sayısının artması, okul öncesi ve özel eğitimin öneminin fark edilmesi, okul öncesi eğitimin zorunlu eğitime dâhil edilmesi çalışmalarının sürdürülmesi bu alanda kaliteli ara eleman ihtiyacını arttırmıştır. Bu nedenlerle program çocuk gelişimi ve eğitimi alanında; problem çözme becerisine sahip, sabırlı, yeniliklere açık, iletişim kurabilen, sektörün ihtiyacına cevap verebilecek kalifiye, ara eleman standardına uygun bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.

 

3-) Bu programda öğrenciye;

 • Erken çocukluk dönemi çocuklarının gelişimsel özellikleri, erken çocukluk ve özel eğitim kurum ve özellikleri, gebelik, doğum, yenidoğanın özellikleri, lohusalık ve emziklilik dönemi, çocuk hastalıkları, çocuklarda sık görülen şikâyetler, ruh sağlığı, duygu davranış bozuklukları, çocukları tanıma teknikleri, çocuk hakları, çocuk dostu ortamlar, ihmal ve istismar, dramatik etkinlikler,

• Erken çocukluk eğitim dalı; okul öncesi eğitim programı hazırlama, öz bakım becerileri, yetersizlik türleri ve kaynaştırma, oyunu gelişim alanları ve etkinliklerde kullanma, oyuncak hazırlama, kostüm hazırlama ve yüz boyama çalışmaları, çocukla etkili iletişim kurma,

• Özel eğitim dalı; özel eğitimde öz bakım, özel eğitim programı hazırlama, yetersizlik türleri ve eğitimi, oyunu gelişim alanları ve etkinliklerde kullanma, oyuncak hazırlama, kostüm hazırlama ve yüz boyama çalışmaları, çocukla etkili iletişim kurma ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması hedeflenmektedir.

 

4-) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanının altında yer alan dallar nelerdir?

Erken Çocukluk ve Özel Eğitim

Kurumumuzda Erken Çocukluk ve Özel Eğitim dalında eğitim verilmektedir.

 

5-) Erken Çocukluk ve Özel Eğitim dalı nedir?

Erken çocukluk öğretmen yardımcısının sahip olduğu, çocuğun gelişim ilkelerine uygun eğitim programını uygulamada öğretmene yardımcı olma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,

Doğum öncesi, doğum, doğum sonrası yeni doğanın gelişim dönemleri, annenin lohusalık, emziklilik dönemi ile çocukta sık görülen şikâyet ve hastalık dönemleri konularında kendini geliştirme,

Çocuk ruh sağlığı, çocukları tanıma/değerlendirme ve çocuk haklarına uygun, çocuk dostu ortamlar oluşturma yöntemleri, çocuk ihmal ve istismarının önlenmesine yönelik konularda kendini geliştirme,

Çocukların gelişim alanlarını destekleyen müzik/dramatik etkinlik çalışmaları ile müzik/dramatik etkinlikte kullanılabilecek araç gereç hazırlama ve uygulama,

0-72 ay çocukların fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal, cinsel ve ahlak gelişimi özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda etkinlikler hazırlama,

İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine uygun olarak çocukların gelişim alanlarını destekleyen oyun ve oyun araç gereci hazırlama,

Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam becerileri, sık karşılaşılan sorunlarını çözümlemeye ve sosyal becerileri kazanmalarına yardımcı olma,

Özel eğitim, özel gereksinimli bireylerin özellikleri ve eğitimleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırma,

İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak 0-72 aylık özel gereksinimli çocukların yetersizlik grupları, özellikleri ve kaynaştırma eğitimleri konularında kendini geliştirme,

İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine uygun olarak erken çocukluk eğitim kurumlarında uygulanan plan, program, etkinliklerin hazırlanması/uygulanması ile özel gereksinimli bireylerin özelliklerine uygun olarak bireysel eğitim ve grup eğitim planı hazırlama,

0-6 yaş çocuklarının öz bakım becerilerini karşılamaya ve iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak özel gereksinimli bireylere bağımsız yaşam ve toplumsal uyum sağlama becerileri kazandırmaya yönelik konularda kendini geliştirme,

İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak yüz, vücut boyama ve animasyon çalışmalarında gerekli kostüm ve aksesuarları hazırlama, • Çocuklarla etkili iletişim kurma ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır

 

6-) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı programının eğitim süresi ne kadardır?

Alan programının toplam eğitim süresi 4 öğretim yılı olarak planlanmıştır.

 

7-) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi meslek elemanında bulunması gereken özellikler nelerdir?

 Erken çocukluk eğitim kurumlarında öğretmen yardımcısı olmak isteyenlerin; alan bilgisine sahip görme, işitme problemi olmayan, Türkçeyi doğru kullanan, görgü kuralarını bilen ve uygulayan, fiziksel ve ruhsal yönden sağlıklı, el ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen, yaratıcı, araştırıcı, gelişime açık, iletişim becerisine sahip, ekip çalışmasına uygun, hoşgörülü, iş disiplinine sahip, planlı, organizasyon yapabilen, pratik, problem çözme becerisine sahip, sabırlı kimseler olmaları gerekir. Bu elemanların ayrıca çocuğun kişisel özelliklerinin ve yeteneklerinin ortaya çıkmasında destek olmaları gerekir.

 

8-) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı öğrencilerinde bulunması gereken özellikler nelerdir?

•         Atatürk'ü anlayan ve O'nun ilkelerini benimseyen,

•         Ülkesini seven ve ülkesinin gelişmesi için çaba gösteren,

•         İnsanlarla iyi ilişkiler kuran ve olumlu iletişim içinde olan, hoşgörülü ve empatik olabilen,

•         Araştırmacı, yenilikleri takip edebilen ve onları paylaşabilen,

•         Akıl yürüten ve kendini kolay ifade edebilen,

•         Hem kendisine hem de çevresine saygılı olan,

•         Kitap okuma alışkanlığı kazanmış, branşı ile ilgili bilgilerini geliştirebilen

•         Türkçeyi iyi kullanabilen,

•         Sorumluluk alan ve aldığı sorumlulukları yerine getirebilen,

•         Sosyal yönü gelişmiş, çevresine ve insanlara duyarlı olabilen kişiler olmalıdır.

 

Grafik ve Fotoğraf Alanı Nedir?

Grafik ve Fotoğraf alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik, eğitim ve öğretim verilen alandır. Grafik ve fotoğraf sanatının temel işlevi bir mesajı iletmek, bir ürün yada hizmeti tanıtmaktır

1-) Alanın Amacı Nedir?

Grafik ve Fotoğraf alanı altında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları bilimsel ve teknolojik gelişmeler  doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazandıran nitelikli meslek elemanlarını yetiştirmek amaçlanmaktadır.

            

2-) Alanın Altında Yer Alan Meslekleri Nelerdir?

 1.GRAFİK

Tanımı: Bir mesajı görsel yolla belirli bir hedef kitleye ulaştırmak amacıyla tasarımları elle ve bilgisayarla sanatsal ölçütler içinde hazırlama yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında grafikerlik mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

2-FOTOĞRAF ÇEKİM

Tanımı: Ürün veya konunun fotoğrafını çekme, çektiği fotoğrafları baskıya hazır hâle getirme yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında fotoğraf çekim elemanı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır

3.FOTOĞRAF BASKI

Tanımı:  Çeşitli özelliklerdeki, klasik veya otomatik banyo ve baskı sistemlerinin çalışmaları hakkında yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında fotoğraf baskı operatörlüğü mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

*Okulumuzda Sadece Grafik alanı faaliyet göstermektedir.

Grafik Dalı

Grafik bölümü,yaratıcı olan,bilgiyi estetikle birleştirebilen,konusunda yaratıcı atılımlar yapabilecek düzeyde tasarımcı yetiştirmeyi hedefler.Öğrencilerin resim ve/veya yazı elemanlarını kullanarak bir fikri en doğru biçimde görselleştirmeleri ve yaratıcı yönlerini geliştirerek,yeni buluşlara yönelmeleri sağlanır.Grafik Bölümü'ndeki eğitimde;grafik sanatına ilişkin temel ilkeleri,teknik bilgileri,alana ilişkin birikimi özümsemiş, çağdaş bir grafik dille grafik tasarımlar yapabilecek yetkinlikte eleman yetiştirmeyi aynı zamanda çağdaş sanat konularında da bilgilenmelerini amaçlanır.

 

 

3-) Meslek Elemanlarında Aranan Özellikler Nelerdir?

    Grafiker olmak isteyenlerin;

    * Şekil ve uzay ilişkilerini görebilen,

    * Renk ve şekilleri en ince ayrıntıları ile algılayabilen,

    * Estetik görüş sahibi, güzel sanatlara karşı ilgili olan,

    * Hayal gücü zengin, yaratıcı,özgün

    * Tasarımlarını çizgi yolu ile ifade edebilen,

    * Sosyal, psikolojik, sanatsal alanlara ilgili,

    * Yeniliklere açık, teknolojiyi yakından izleyen

    * Dikkatini belli bir noktaya yoğunlaştırabilen kimseler olmaları gerekir.

    Fotoğraf çekim elemanı veya fotoğraf baskı operatörü olmak isteyenler;

    * Yaratıcı, atik, hızlı karar alabilen, isabetli zamanlama yapabilen,

    * İyi gözlem yapabilen, iletişim becerilerine vakıf,

    * Estetik duygusuna sahip, görsel hafızası güçlü,

    * El becerileri gelişmiş, pratik zekâsı olan,

    * İş ahlakına sahip, dikkatli, problem çözme yeteneği olan, hızlı öğrenebilen,

    * Protokol bilgisine sahip,

    * İnsan psikolojisi mesleki alanında yeni teknolojik gelişmelere açık,

    * Dış görünüşüne özen gösteren nitelikte kimseler olmaları gerekir.

 

4-) Staj Durumu Nasıl?

Orta ve büyük ölçekli matbaa ve yayın kuruluşlarında,

Grafik tasarım stüdyolarında,

Reklam ajanslarında,

Televizyon, gazete vb. basın kuruluşları,

Fotoğraf stüdyoları,

Fotoğraf laboratuarları,

Bünyesinde tanıtım birimi bulunan tüm kurum ve kuruluşlarda vb.

yerlerde çalışabilirler.

 

5-) İş Bulma İmkânları Nasıl?

   Grafikerlik dalından mezun olan öğrenciler; Kazandıkları yeterlikler doğrultusunda orta ve büyük ölçekli matbaa ve yayın kuruluşlarında, grafik tasarım stüdyolarında, reklâm ajanslarında, medya sektöründe, bünyesinde tanıtım birimi bulunan kurum ve kuruluşlarda çalışabilir. Tecrübeli olanların iş bulma olanağı daha fazladır. Grafikerler bilişim teknolojisinde e-öğrenme çalışmalarında yer alan animasyon ve grafiklerin hazırlanmasında da görev aldıklarından istihdam alanları artmaktadır.

Toplumumuzun sanayi toplumuna geçiş aşamasında olmasından dolayı birçok ürün kendi ülkemizde üretilmeye başlanmıştır. Bu malların gerek iç ve gerekse dış piyasada pazar bulması iyi bir reklam, ambalaj sorununu beraberinde getirmektedir. Bu alanda çalışacak eğitimli elemana her zaman ihtiyaç vardır.

 

    Fotoğraf çekim elemanı ve fotoğraf baskı operatörleri dallarından mezun olan öğrenciler; Ülkemizde fotoğraf sektöründe yer alan kuruluşlar, orta ve küçük ölçekli işletmeler olarak ele alınacak olursa bu işletmeler; ithalat yapan firmalar, üretici firmalar, perakende satış yapan mağazalar, fotoğraf laboratuvar hizmeti veren işletmeler, fotoğraf stüdyoları, fotoğraf ile ilgili yayıncılık yapan kuruluşlar, fotoğraf turizmi yapan şirketler, Fotoğraf eğitimi veren kurumlar vb. olarak sıralanabilir. Türkiye'nin hemen her il ve ilçesinde ve hatta mahallesinde fotoğraf stüdyoları ve laboratuvarlar bulunmaktadır. Ayrıca, fotoğraf kendi sektörünün dışında daha pek çok iş kolunda da hem meslek, hem de iş olarak yer almaktadır. Bu amaçla fotoğrafın uygulama alanlarına bir göz atacak olursak vesikalık, anı ve özel gün fotoğrafçılığında, basın-yayın-gazetecilik ve iletişim organlarında, endüstri ve sanayide, tanıtım-reklâm çalışmalarında, arkeolojik çalışmalarda, belgeleme çalışmalarında ve araştırmalarda, tıbbî çalışmalarda ve adlî tıpta, hastanelerde röntgen çekimlerinde, haritacılık alanında, askerî araştırma ve incelemelerde, polisin suçlara yönelik (kriminolojik fotoğrafçılık) laboratuvar çalışmalarında, uzay-gökyüzü (astronomi çalışmaları) araştırmalarında, bilimsel ve akademik çalışmalarda, kalite kontrolü yapmada, sahne sanatlarında, sinema ve televizyon çekimlerinde, stok fotoğrafçılığı yoluyla fotoğraf pazarlama ve satış amacıyla, bilgisayar-İnternet ortamında, amatör fotoğrafçılıkta, fotoğraf sanatı ile uğraşılarda ve daha pek çok alanda fotoğrafın ve fotoğrafçılığın yaygın olarak kullanıldığını görebiliriz. Foto muhabirleri ulusal, bölgesel, yerel gazete ve dergilerde kamu kuruluşları ile özel kurumların basın ve halkla ilişkiler müşavirliklerinde iş bulabilirler.

 

6-) Eğitim Ve Kariyer İmkânları Nelerdir?

     Grafik alanında

    Lise eğitimi sonrasında meslek yüksekokullarının;

    * Fotoğrafçılık

    * Fotoğrafçılık ve Kameramanlık

    * Grafik Tasarımı

    * Halıcılık ve Desinatörlüğü

    * Matbaacılık

    * Mimari ve Dekoratif Sanatlar

    * Serigrafi

    * Tasarım ve Basım Yayıncılığı

    * Grafik

    * Cam-Seramik

    * Çini İşlemeciliği 

    * Seramik

    * Mimari Dekoratif Sanatlar

    * Tasarım ve Basım-Yayımcılık bölümlerine sınavsız geçiş yapabilirler.

Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının Grafik / Grafik Sanatlar, Grafik Tasarımı alanlarından mezun olanlar yükseköğretim lisans programlarına ek puan ile girebilecekleri

    * Matbaa Öğretmenliği

    * Tasarım ve Konstrüksiyon Öğretmenliğidir. Güzel Sanatlar Fakültelerinin özel yetenek sınavı ile öğrenci alan ilgili bölümlerine girebilirler.

     Fotoğraf çekim elemanı ve fotoğraf baskı operatörleri Lise eğitimi sonrasında meslek yüksekokullarının;

    * Fotoğrafçılık

    * Kameramanlık,

    * Matbaacılık,

    * Serigrafi,

    * Matbaacılık

    * Baskı Teknikleri,

    * Halkla İlişkiler,

    * Halkla İlişkiler (Açık öğretim),

    * Fotoğrafçılık ve Kameramanlık

    * Tasarım ve Basım-Yayımcılık

    * Açıkhava Reklâm Ürünleri ve Serigrafi

    * Halkla İlişkiler ve Reklâmcılık

    * Halkla İlişkiler ve Tanıtım

    * İletişim ve Halkla İlişkiler

    * İnternet Gazeteciliği ve Yayıncılığı

    * Masaüstü Yayıncılık

    * Radyo ve Televizyon Programcılığı

    * Radyo ve Televizyon Yayıncılığı

    * Televizyon ve Radyo Programcılığı

    * Televizyon Yapım ve Yönetimi Bölümlerine sınavsız geçiş yapabilirler.