Halkla İlişkiler Alanı

08.01.2018 2250

Halkla İlişkiler alanı, küresel düzeyde değişen pazar, rekabet koşulları ve hızlı teknolojik ilerlemeler nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Sektörde faaliyet gösteren kuruluşların rekabet gücünü artırabilmek için teknolojik gelişmelere göre kendilerini yenilemeleri gerekmektedir. Bu durum sektörde alanında uzmanlaşmış eleman ihtiyacını artırmaktadır.

Halkla İlişkiler Alanı Çerçeve Öğretim Programı'nda; 1. Halkla İlişkiler dalı yer almaktadır. Bu doğrultuda Halkla İlişkiler alanı ve alan altında yer alan meslekte ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır. Bu programı tamamlayan öğrenciye;

- Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,

- İletişim bilgisi, etkin iletişim, iletişim yöntemleri, müşteri ile iletişim, iletişimde yaratıcı drama uygun işlemleri yapma,

- Mesleki metinleri etkin okuma ve yazma, Türkçeyi etkin konuşma ve sunuculuk için gerekli konuşma kuralları ve görgü kuralları,

- Kelime işlemci, elektronik tablolama işlemleri yapma ile ilgili ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin yanı sıra; Halkla İlişkiler Dalında;

- Halkla ilişkiler kavramı, ilişkili olduğu alanlar, halkla ilişkiler yaklaşımı; organizasyon çeşitlerine uygun organizasyon düzenleme, halkla ilişkiler faaliyetlerini, yazılı ve sözlü araçları kullanarak kurum içi halkla ilişkiler; hedef kitleye yönelik tanıtım ve kampanya düzenleme,

-Medyadaki haber mesajlarını toplama, bir kurum hakkındaki haberleri toplama ve halkla ilişkiler kampanyası yapma,

-Temel hukuk bilgisi çerçevesinde anayasal hak ve sorumluluklara uygun olarak halkla ilişkiler meslek etiği ve yasaları,

-Reklam süreci, reklam ortamları, reklamcılıkta araştırma, reklamcılıkta planlama ve değerlendirme, yazılı basında yenilikçi faaliyetler, görsel/işitsel medyada yenilikçi faaliyetler işlemlerini yapma,

-Yeni medyada marka iletişimi kurma,

-Modern pazarlama, pazarlama ve iletişim ve pazarlama karması elemanları

-Çağrı merkezi temel kavramları, çağrı merkezi hizmet kuralları ve çağrı merkezinde kullanılan teknolojiler ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.